۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

ازدواج از منظر عرفان

خانم لیلا نوشته بودند:
" با دیدن این وبلاگ باور کنید ذوق زده شدم . من خیلی اتفاقی فیلم را دیدم . خیلی خیلی زیبا بود . به نظرم رسید ؛ عرفان و ازدواج زیاد با هم جور در نمی یاد . آیا درست فهمیدم ؟ ( ببخشید خود آقای علیرضا توانا ازدواج کردند ؟)
پاسخ:
آقای توانا ازدواج نکرده اند .
در عرفان همه چیز به افراد و شرایط و موقعیت آنها بستگی دارد  و نمی توان یک حکم کلی برای همه صادر کرد. درست همان طور که پزشک در مورد دو بیمار که بیماریِ مشابهی دارند، با توجه به  سن و  شرایط  آنها به هر کدام دارویی تجویز می کند. خلاصه هر کس نسخه خود را دارد. در عرفان نیز هین گونه است.
ما در میان عارفان، هم به افراد بزرگی برخورد می کنیم که اصلا ازدواج نکرده اند. هم به افرادی برخورد می کنیم که دیر ازدواج  کرده اند . هم به افرادی برمی خوریم که زود ازدواج کرده اند.
ازدواج کردن و تشکیل خانواده دادن سبب می شود مقداری از انرژی و فرصت انسان صرف مسائل خانوادگی و  مسئولیت های آن شود، اما با این وجود ازدواج کردن برای جمعی از سالکان با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند، لازم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر