نویسنده: بهار
یکی از ویژگی های زینب ، عزلت و گوشه نشینی او بود . البته منظورم از عزلت ،عزلت به لحاظ فکری و اندیشه ای است هرچند که گاهی منجر به عزلت جسمانی هم می شود . کمااینکه در مورد زینب او را به این نتیجه رسانده بود که به ازدواج با علیرضا تن ندهد و تنهایی را به این مشارکت ترجیح دهد .
برداشت بنده از این مقام که از منازل سلوک است این است که پیش از آنکه سالک بخواهد آن را برگزیند ،او سالک را در دامان خود فرو می برد .... چونکه هرچقدر سالکی در مسیر خود بیشتر پیش می رود ، تنها و تنهاتر می شود ، بطوریکه گاهی احساس می کند هیچ همدمی ندارد .
زینب با اینکه ظاهرا در کنار دوستش بود و (اگر اشتباه نکرده باشم) از بچگی با هم بزرگ شده بودند ، ولی واقعا به لحاظ فکری از او جدا بود و دوست او نمی توانست حالات و علائق او را درک کند .
و البته تا این عزلتها و گوشه نشینی ها برای سالک پیش نیاید ، چشم او به روی حقایق باز نخواهد شد .
و سلام ودرود خدا بر بزرگ مردانی که اینقدر زیبا و هنرمندانه این معانی عمیق را به تصویر کشیده اند .
چون وقتی که می خواهیم معانی را به واژه ها و تصاویر مبدل سازیم ، از مقام خود تنزل می کنند . پس رساندن آن معنا و مفهوم کاری بس سخت و دشوار است .....
نویسنده: مریم
یکی از ویژگی های زینب ، عزلت و گوشه نشینی او بود . البته منظورم از عزلت ،عزلت به لحاظ فکری و اندیشه ای است هرچند که گاهی منجر به عزلت جسمانی هم می شود . کمااینکه در مورد زینب او را به این نتیجه رسانده بود که به ازدواج با علیرضا تن ندهد و تنهایی را به این مشارکت ترجیح دهد .
برداشت بنده از این مقام که از منازل سلوک است این است که پیش از آنکه سالک بخواهد آن را برگزیند ،او سالک را در دامان خود فرو می برد .... چونکه هرچقدر سالکی در مسیر خود بیشتر پیش می رود ، تنها و تنهاتر می شود ، بطوریکه گاهی احساس می کند هیچ همدمی ندارد .
زینب با اینکه ظاهرا در کنار دوستش بود و (اگر اشتباه نکرده باشم) از بچگی با هم بزرگ شده بودند ، ولی واقعا به لحاظ فکری از او جدا بود و دوست او نمی توانست حالات و علائق او را درک کند .
و البته تا این عزلتها و گوشه نشینی ها برای سالک پیش نیاید ، چشم او به روی حقایق باز نخواهد شد .
و سلام ودرود خدا بر بزرگ مردانی که اینقدر زیبا و هنرمندانه این معانی عمیق را به تصویر کشیده اند .
چون وقتی که می خواهیم معانی را به واژه ها و تصاویر مبدل سازیم ، از مقام خود تنزل می کنند . پس رساندن آن معنا و مفهوم کاری بس سخت و دشوار است .....
نویسنده: مریم
باسلام
یکی از ویژگیهای زینب این بود که لیاقت خود را نشان داده وهوش سرشار او ,واینکه توکل واعتماد به خداوند وهمراهی مصطفی (هادی).....ودرنهایت "عشق"
اینکه راه وهدف خود را مشخص کرده وسختیها را با جان ودل خریده تا به مرتبه بالا تر برسد البته بااستاد راهنما (درونی یا بیرونی)
یکی از ویژگیهای زینب این بود که لیاقت خود را نشان داده وهوش سرشار او ,واینکه توکل واعتماد به خداوند وهمراهی مصطفی (هادی).....ودرنهایت "عشق"
اینکه راه وهدف خود را مشخص کرده وسختیها را با جان ودل خریده تا به مرتبه بالا تر برسد البته بااستاد راهنما (درونی یا بیرونی)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر