علیرضا توانا کارگردان این فیلم دربارهی این فیلم گفت: «زینب» پس از نگارش فیلمنامه، روندی بسیار بلندمدت داشت و از ایده تا بازنویسی آن تا زمان تولید فیلم بهدلیل برخی مشکلات که فعلا ترجیح میدهم صحبتی از آنها نشود، نزدیک به پنج سال بهطول انجامید. از سوی دیگر طرح این فیلم جزو طرحهایی بود که خیلی به آن علاقهمند بود و مدت زیادی برروی آن کار کردم. در نهایت نیز این فیلم با کمکها و تلاشهای فراوان دکتر جواد حاتمی جلوی دوربین رفت و ساخته شد.
او در ادامه، شرایط جوی سال گذشته را از دیگر مشکلات ساخت این فیلم خواند و افزود: بخشی از فیلمبرداری این فیلم میبایست در کویر صورت میگرفت و سال گذشته پس ازسالها، در کویر مورد نظر ما ۵۰ سانتیمتر برف نشسته بود و همین مساله موجب شد وقفهای چند روزه در ساخت پیش آید، اما در نهایت با همکاری و کمک اعضای گروه این فیلم به سرانجام رسید.
توانا در بخش دیگری از صحبتهایش نیز عنوان کرد: در ابتدا فیلمنامه این فیلم را برای یک فیلم سینمایی نوشته بودم، اما بعد از پنج سال، آن را با همکاری گروه اجتماعی شبکه اول سیما جلوی دوربین بردم و دراین میان در همکاری با صداوسیما بسیار راحت بودم.
این کارگردان در ارتباط روند ساخت این فیلم هم گفت: فیلمبرداری این فیلم از آذرماه سال گذشته آغاز شد و با وقفهای کوتاه نزدیک به ۴۵ روز بهطول انجامید، تدوین این فیلم نیز نزدیک به یکماه و نمی طول کشید و در نهایت پس از سی مراحل صداگذاری ، ساخت آن در پاییز امسال به پایان رسید.
این فیلم که نام آن در میان فیلمهای پذیرفته شده در بخش فیلمهای ویدیویی فجر نیز دیده میشود(که البته بعد از این مصاحبه بهترین فیلم و نامزد بهترین کارگردانی شناخته شد)، دربارهی «زینب» دانشجوی دکترای ادیان و عرفان است که همزمان با نگارش پایاننامهای بهدلیل بیماری در آستانه مرگ قرار گرفته است. او به اصرار دوستانش علیرغم میل باطنی، در بیمارستان بستری میشود؛ ولی طی حوادثی پیش از عمل جراحی تصمیم میگیرد از بیمارستان بگریزد و مسیر تازهای را برای درمان بیماریاش برگزیند. مسیر دیگری که برای او آسان نیست...
او در ادامه، شرایط جوی سال گذشته را از دیگر مشکلات ساخت این فیلم خواند و افزود: بخشی از فیلمبرداری این فیلم میبایست در کویر صورت میگرفت و سال گذشته پس ازسالها، در کویر مورد نظر ما ۵۰ سانتیمتر برف نشسته بود و همین مساله موجب شد وقفهای چند روزه در ساخت پیش آید، اما در نهایت با همکاری و کمک اعضای گروه این فیلم به سرانجام رسید.
توانا در بخش دیگری از صحبتهایش نیز عنوان کرد: در ابتدا فیلمنامه این فیلم را برای یک فیلم سینمایی نوشته بودم، اما بعد از پنج سال، آن را با همکاری گروه اجتماعی شبکه اول سیما جلوی دوربین بردم و دراین میان در همکاری با صداوسیما بسیار راحت بودم.
این کارگردان در ارتباط روند ساخت این فیلم هم گفت: فیلمبرداری این فیلم از آذرماه سال گذشته آغاز شد و با وقفهای کوتاه نزدیک به ۴۵ روز بهطول انجامید، تدوین این فیلم نیز نزدیک به یکماه و نمی طول کشید و در نهایت پس از سی مراحل صداگذاری ، ساخت آن در پاییز امسال به پایان رسید.
این فیلم که نام آن در میان فیلمهای پذیرفته شده در بخش فیلمهای ویدیویی فجر نیز دیده میشود(که البته بعد از این مصاحبه بهترین فیلم و نامزد بهترین کارگردانی شناخته شد)، دربارهی «زینب» دانشجوی دکترای ادیان و عرفان است که همزمان با نگارش پایاننامهای بهدلیل بیماری در آستانه مرگ قرار گرفته است. او به اصرار دوستانش علیرغم میل باطنی، در بیمارستان بستری میشود؛ ولی طی حوادثی پیش از عمل جراحی تصمیم میگیرد از بیمارستان بگریزد و مسیر تازهای را برای درمان بیماریاش برگزیند. مسیر دیگری که برای او آسان نیست...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر