نویسنده: امیربهادر
زینب به ما میگوید "خدای تو همانی است که به آن میاندیشی" و گوشزد میکند که بین تمام اجزای هستی یک نوع پیوستگی وجود داردکه تو هم از آن مستثنا نیستی. فقط کافی است که"در خیالت فلک را سقف بشکافی و طرحی نو در اندازی" همان طوری که زینب در خیالش از بیمارستان خارج میشود و به نزد سیهان میرود.
نویسنده: بهار (وبلاگ www.feyzegol.persianblog.ir )
زینب به ما میگوید "خدای تو همانی است که به آن میاندیشی" و گوشزد میکند که بین تمام اجزای هستی یک نوع پیوستگی وجود داردکه تو هم از آن مستثنا نیستی. فقط کافی است که"در خیالت فلک را سقف بشکافی و طرحی نو در اندازی" همان طوری که زینب در خیالش از بیمارستان خارج میشود و به نزد سیهان میرود.
نویسنده: بهار (وبلاگ www.feyzegol.persianblog.ir )
با سلام و عرض ادب و احترام
اگر می خواهیم چون زینب ، چشمهایمان به روی حقیقت باز شود ، باید همانطور که شما هم فرمودید به حضرت حق اعتماد کنیم .... همچون اعتمادی که مادر موسی (ع) به پروردگارش نمود و نوزاد خود را در دریا رها کرد و زینب نیز که سلوکش از طریق مشورت با قرآن بود ، به تبع دریافت این پیام ، خود را در دامان پروردگارش رها کرد و تسلیم محض شد .....
و الا مصداق این شعر "بابا طاهر" می شویم :
تو که ناخوانده ای علم سماوات / تو که نابرده ای ره در خرابات
تو که سود و زیان خود ندانی / به یاران کی رسی ، هیهات هیهات
اگر می خواهیم چون زینب ، چشمهایمان به روی حقیقت باز شود ، باید همانطور که شما هم فرمودید به حضرت حق اعتماد کنیم .... همچون اعتمادی که مادر موسی (ع) به پروردگارش نمود و نوزاد خود را در دریا رها کرد و زینب نیز که سلوکش از طریق مشورت با قرآن بود ، به تبع دریافت این پیام ، خود را در دامان پروردگارش رها کرد و تسلیم محض شد .....
و الا مصداق این شعر "بابا طاهر" می شویم :
تو که ناخوانده ای علم سماوات / تو که نابرده ای ره در خرابات
تو که سود و زیان خود ندانی / به یاران کی رسی ، هیهات هیهات
نویسنده: بهزاد
این شعر از حضرت شهاب سهروردی در اندیشه ام فقط "زینب" را نمایان میکنه:
هان تان سر رشته خودگم نکنی/خود را ز برای نیک وبد گم نکنی
رهرو تویی راه تویی منزل تو/ هشدار که راه خود به خود گم نکنی
هان تان سر رشته خودگم نکنی/خود را ز برای نیک وبد گم نکنی
رهرو تویی راه تویی منزل تو/ هشدار که راه خود به خود گم نکنی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر