فیلم زینب در جشنواره فجر سال 1387 برنده جایزه بهترین فیلم و نامزد بهترین کارگردانی شد. نشست مطبوعاتی نیز با استاد توانا انجام شد که خلاصه ای از آن تقدیم شما می شود.
خبرگزاری فارس: «علیرضا توانا» کارگردان تلهفیلم «زینب» گفت: با فیلم «زینب» قصد داشتم تا بگویم عالم غیب چه تاثیری در زندگی ما دارد.
![]() |
| نشست خبری مطبوعاتی فیلم زینب در جشنواره فجر |
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست خبری تلهفیلم «زینب» آخرین نشست رسانهای جشنواره فیلم فجر بود به روی صحنه رفتند تا با اجرای کامران ملکی نشست مطبوعاتی این فیلم را برگزار کنند.
علیرضا توانا کارگردان این تلهفیلم در ابتدای این جلسه گفت: مهمترین مسئله فلسفی که انسان در برابرش قرار میگیرد مرگ است و آدمها دنبال این سوال هستند که پس از مرگ زندگی چه میشود. تنها چیزی هم که در این میان وجود دارد یک سری نشانههاست که معانی عام و خاص برای هر فرد را توامان دارد. من در این تلهفیلم میخواستم غیب را از آسمان به زمین بیاورم و بگویم عالم غیب چه تاثیری در زندگی ما دارد.
«پریسا شاهنده» طراح صحنه این فیلم در این نشست در مورد طراحی لباس این فیلم گفت: این فیلم اولین کار حرفهای من به عنوان طراح لباس بعد از تجربههای بازیگری و ساخت فیلم کوتاه است. سعی میکردم که بخش طراحی لباس در این فیلم به شکلی باشد که لباسها واقعی و قابل لمس باشد و بتوان آنها را در زندگی روزمره پیدا کرد. برای شخصیت زینب نیز لباس خاصی را طراحی کردم که رنگ آن را از کویر الهام گرفتم و در کل خواستیم همه چیز در این فیلم دلنشین باشد.
«روناک یونسی» بازیگر نقش «زینب» در این فیلم گفت: برای رسیدن به زینب راه سختی را پیمودم و توشه راهم عشق بود.با دلم فیلمنامه را پذیرفتم و پس از آن دیگر برایم اهمیتی نداشت که چقدر سختی بکشم. باید بسیاری از چیزها را یاد میگرفتم و کارگردان فیلم جلسات زیادی با من گذاشت تا مسایل عرفانی را که در فیلم بود به من بیاموزد در کویر هم با وضعیت سخت و شرایط آب و هوایی وحشتناکی رو به رو بودیم که کارگردان حتی در آنجا نیز تا با من صحبت نمیکرد و من را برای ایفای نقش آماده نمیکرد جلوی دوربین نمیرفتم. زینب شخصیت سختی بود و سختیها برای رسیدن به این شخصیت جواب داد چون آن را باور کرده بودم.
«توانا» نیز «روناک یونسی» را بازیگری مناسب برای ایفای نقش زینب دانست و گفت: افراد متفاوتی را برای این نقش مدنظر داشتم اما روناک یونسی مناسبترین گزینه برای این نقش بود چون او بازیگری بالفطره خوب است و با تمام وجودش در خدمت فیلمنامه قرار میگیرد.
«محسن گودرزی» فیلمبردار بخش کویر این تلهفیلم نیز شرایط کاری را بسیار سخت دانست و گفت: البته من دوست داشتم این فیلم 35 میلیمتری فیلمبرداری شود اما متاسفانه نصف آن گرفته شده بود و من باید ان را ادامه میدادم. در کویر شرایط کاری سخت، نبود برق و سرمای طاقتفرسا داشتیم و به قول روستاییها بعد از 100 سال برف باریده بود و ما باید برف را هم در فیلم نمیدیدیم. فضاهای حسی و عجیب و غریبی در فیلم وجود داشت که بسیاری از آنها را هم با نور طبیعی درست کردیم.
علیرضا توانا کارگردان این تلهفیلم در ابتدای این جلسه گفت: مهمترین مسئله فلسفی که انسان در برابرش قرار میگیرد مرگ است و آدمها دنبال این سوال هستند که پس از مرگ زندگی چه میشود. تنها چیزی هم که در این میان وجود دارد یک سری نشانههاست که معانی عام و خاص برای هر فرد را توامان دارد. من در این تلهفیلم میخواستم غیب را از آسمان به زمین بیاورم و بگویم عالم غیب چه تاثیری در زندگی ما دارد.
«پریسا شاهنده» طراح صحنه این فیلم در این نشست در مورد طراحی لباس این فیلم گفت: این فیلم اولین کار حرفهای من به عنوان طراح لباس بعد از تجربههای بازیگری و ساخت فیلم کوتاه است. سعی میکردم که بخش طراحی لباس در این فیلم به شکلی باشد که لباسها واقعی و قابل لمس باشد و بتوان آنها را در زندگی روزمره پیدا کرد. برای شخصیت زینب نیز لباس خاصی را طراحی کردم که رنگ آن را از کویر الهام گرفتم و در کل خواستیم همه چیز در این فیلم دلنشین باشد.
«روناک یونسی» بازیگر نقش «زینب» در این فیلم گفت: برای رسیدن به زینب راه سختی را پیمودم و توشه راهم عشق بود.با دلم فیلمنامه را پذیرفتم و پس از آن دیگر برایم اهمیتی نداشت که چقدر سختی بکشم. باید بسیاری از چیزها را یاد میگرفتم و کارگردان فیلم جلسات زیادی با من گذاشت تا مسایل عرفانی را که در فیلم بود به من بیاموزد در کویر هم با وضعیت سخت و شرایط آب و هوایی وحشتناکی رو به رو بودیم که کارگردان حتی در آنجا نیز تا با من صحبت نمیکرد و من را برای ایفای نقش آماده نمیکرد جلوی دوربین نمیرفتم. زینب شخصیت سختی بود و سختیها برای رسیدن به این شخصیت جواب داد چون آن را باور کرده بودم.
«توانا» نیز «روناک یونسی» را بازیگری مناسب برای ایفای نقش زینب دانست و گفت: افراد متفاوتی را برای این نقش مدنظر داشتم اما روناک یونسی مناسبترین گزینه برای این نقش بود چون او بازیگری بالفطره خوب است و با تمام وجودش در خدمت فیلمنامه قرار میگیرد.
«محسن گودرزی» فیلمبردار بخش کویر این تلهفیلم نیز شرایط کاری را بسیار سخت دانست و گفت: البته من دوست داشتم این فیلم 35 میلیمتری فیلمبرداری شود اما متاسفانه نصف آن گرفته شده بود و من باید ان را ادامه میدادم. در کویر شرایط کاری سخت، نبود برق و سرمای طاقتفرسا داشتیم و به قول روستاییها بعد از 100 سال برف باریده بود و ما باید برف را هم در فیلم نمیدیدیم. فضاهای حسی و عجیب و غریبی در فیلم وجود داشت که بسیاری از آنها را هم با نور طبیعی درست کردیم.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر